Ett nattainlägg

Ska bara göra en litet inlägg såhär innan jag kryper till kojs igen =O)

Nu har sista veckan på posten snart gått skulle jobbat tors och fre men min kropp sa ifrån efter 35 timmars vaken tid så jag ringde och sa att jag ville helst slippa de passen jag hade kvar nämligen två kvällspass 18-22. Är inte så mkt lönt att åka och jobba 4 timmar egentligen då bilen dricker upp det mesta av dem pengar men sen samtidigt vill man ju jobba. En annan tjej på jobbet har fått reda på via papper att hon inte fått fortsatt mer efter januari ut men inte jag =/ så jag vet inte vad det betyder eller om det betyder nått alls, men har tänkt ringa till posten på måndag och checka läget om de bara missat att skicka ut sånt brev till mig eller om de fortfarande vill ha mig kvar =D

Dagarna som gått sen sist har jag ju jobbat, jobbat och jobbat men nu har jag lite ledigt eller jag har inga jobbpass inbokade så då blir jag ju lite ledig tills de börjar trilla in igen. En av mina brukare har avlidit med så nu har jag bara en som jag är pers ass åt men där är det inte mkt lediga pass men men tar det jag kommer åt. Har fått ett pass inbokat på min gamla avd där jag började min "karriär" inom vården, ska bli spännande och komma tillbaka även om jag inte vill gå bakåt utan framåt i livet ;)

hmm såg att jag hade nått kul att berätta i mina ögon i alla fall sist men det har jag glömt vad det kunde varit så det låter vi va tillsvidare!

Jag har hunnit med att vara på travgala med min far som fick pris till segrande b tränare i amatörserien. Det var mkt värme i mitt hjärta då som rusade. Man var så stolt över att se han stå där nere på scenen och bli intervjuad och ta emot priset, en check på 5000 kr foder är aldrig fel!

Har även valt att flytta fram mitt dietisbesök som skulle varit sista jan men pga att jag jobbat så mkt kände jag att det är bättre att ta det i feb. Jag har kommit igång bra med att äta frukost blir mkt yoghurt och bär i, bättre än inget i alla fall, så nu ska jag komma igång med mina promenader med =D

För övrigt så har ju min efterlängtade vinter kommit och nu kan den stanna tills mitten/slutet på mars tycker jag! Hoppas bara min kamera kommer hem snart med det har ju gått 2 veckor nästa vecka.

I helgen blir det en tripp till Kalmar på den "dejt" eller är en kille jag skrivit med mkt mkt och nu har vi äntligen ledigt båda två så då blir det att jag kommer ner till han för jag ville komma bort lite. Ska bli grymt spännande och jag ska åka och handla lite överraskningar till han när jag fixat naglarna imån. Han var svag för djungelvrål och jag älskar dem med så tänkte ge han en påse med det ;) Så ingen märkvärdigt men ändå lite kul att ge present. Får väl blogga efter helgen och uttala mig om hur det gick, kändes osv. Jag kommer sticka imån och beräknar vara hemma på söndag em/kväll.

Nä nu får det bli sängen igen måste upp vid 7 för kvart i 8 ska man få fina naglar igen och det behövs efter att ha jobbat på posten har jag inte kunnat få dem starka och hållbara så lite förstärkning blir det allt.

Ha en toppen helg!!

Kramizz

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

åh vad spännande med dejt, du måste berätta sen hur det gick =)



Sv: Kul att höra att du följt min blogg länge, är det något du vill läsa om mer eller något du undrar över så skriv bara =) Usch vad jobbigt att känna att man är så långt ifrån ett barn. Är det helt främmande att skaffa ett i danmark för dig eller hur känner du?



Kramar i massor

2012-02-04 @ 23:49:49
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0