Länkar till gamla bloggar

Okej jag har lovat att länka till mina gamla bloggar för er som varit sugna på att läsa mer om mig så här kommer de:

Detta är min första där man kan läsa mkt om vad jag skrev ang skilsmässa m.m.

http://maddeinpalivet.blogg.se

Denna är min andra som jag startade som nystart:

http://mittnyajag.webblogg.se

Så varsågoda och läs de ni vill och fråga om det är nått eller om ni vill att jag ska berätta mer om nått =O)

Uppdatering...

Kan ju börja med att man numera kan titulera sig arbetslös eller mellan två jobb skitsamma lika surt är det iallafall. Min motivation att leta jobb är låg just nu och det beror nog på att jag jobbat så mkt jag gjort men som sagt det finns en stor press på mig att jag inte kommer få någon lön i mars då jag inte jobbat nått i februari jag har bara en dag inplanerad och det är imån =(. Det växlar så fort det där med att gå från att ha 3 olika jobb till inget hur kommer det sig att allt ska ta slut på samma gång? varför vill helt plötsligt folk som inte jobbat i dec/jan jobba nu?
Surt är det och lite depp blir jag för jag hatar att låna pengar för att kunna överleva typ. Nu har jag en toppen pappa som ställer upp att hjälpa till när det krisar mot att jag hjälper till med hästarna, men jag vill ju tjäna egna pengar!!

Jag har varit nere hos studievägledarna om vad jag kan tänka mig för studier. Ja min högsta dröm hade ju varit Veterinär men har inte betyg eller läshuvud för det så då kunde jag tänka mig att läsa till Djursjuksköterska men den utbildningen är inte lätt att komma in på. Sen började jag läsa till Undersköterska men valde att hoppa av för om jag skulle läsa det så skulle jag sedan få läsa vidare till Sjuksköterska då jag vill jobba med sjuka barn eller Barnmorska. Jag har även funderat på att bli Fritidspedagog eller Förskollärare men som sagt jag vet inte. Helst vill jag läsa en kort utbildning men som är garanterad jobb efter men det finns inte så många av det tyvärr =/. Jag vill inte ta massa studielån och sen utbilda mig till nått som inte ger mig jobb sen, jag har ju redan läst lite och har ju börjat betala tillbaka på mitt lån och det är surt att se att det ska ta 14 år att betala tillbaka för eftersom man inte har fast inkomst heller kan jag ju inte betala tillbaka mer än vad jag måste.
Vi kom dock fram till att jag ska läsa Matte B och Engelska B sen satt jag och tittade lite mer på vad man kunde läsa på distans för det är det jag vill läsa så jag slipper lån och kan jobba när jag får erbjudande. Funderar på om jag ska lägga till lite Svenska med när jag ändå är igång men får se lite vad min A-kassa säger ang. att studera, har hört att de kan vara lite knussliga med det. Ska tillbaka till vägledningshuset på måndag och se vad läget är =O) känner att jag måste göra nått i alla fall.

Okej nu har jag hållit er på sträckbänken länge nog ang. dejten jag hade förra helgen! Det var en super skön helg med massa slappande och tvtittade med mys och massage, det var precis vad jag behövde.
Men tyvärr så var det ingen kemi med inriktning romantik eller så utan det var som man träffade sin bäste killkompis vi pratade om precis allt i livet och det var så skönt men samtidigt var det inget stelt utan jag kunde krypa upp å lägga huvudet i knäet och få lite massage i håret även ryggen fick sig en genomkörare. Vi är båda överens om att det är ren vänskap där, känns skönt så det inte är en som vill mer osv. Så det får bli nya tag där på kärleksfronten nu har jag ingen som jag pratar mkt med så ingen ny dejt på g men återkommer så fort det blir.
Har ju en tjejkompis (45+) hon tycker jag ska skaffa lite KK's medan jag väntar in kärleken men känner jag klarar mig bra ändå det är ju inte sexet jag saknar utan mer att ha någon där när man kommer hem som man delar vardagen med och allt vad det innebär för mig är nog sexet mer ett plus.

Ja just det ska åka på min allra första kryssning nästa vecka 16-17 feb på Birkabåten och det är enbart för att bäste bandet spelar där SANNEX och sen ska de bli skoj att komma iväg och träffa lite nytt folk hoppas mitt självförtroende är på topp dessa dagar så man vågar tjöta lite med folk och inte bli den där blyge som står i hörnet. Ska försöka ta med mig min lille "sämste" kamera och se om det blir någon bild som går att visa men jag saknar verkligen min Nikon D 3000 som fortfarande inte kommit hem till mig så problemet kanske var allvarligare än jag trodde ='(.

På tal om annat som inte vill funka så vill inte min lille rishög funka =( så jag har fått ta till mina ben och okej lite vänner med som varit snälla och kört mig =) Nu hoppas jag dock att den är glad igen efter att fått stå inne i värmen tills imån för då ska jag hämta den innan jag ska till jobbet min enda inplanerade jobbdag =/ Det är så jäklans tråkigt att inte ha nått jobb jag är ju lite av en jobbaholic!

Nä nu får detta blogginlägg vara slut för jag har lite att fixa innan det blir sängen, japp ni läste sängen när man har kommit in i en fas att man tydligen ska gå upp 4 så vill man gå och lägga sig tidigt. Vet inte varför jag fått dille på att vakna då men det gör att jag börjar bli natti natti trött redan vid 18 tiden så jag är redan uppe på övertid ;)

Men innan jag säger hej då så vill jag tipsa om en blogg som jag följt sen hon startade nämligen: VIKTKAMP
sen artikeln i Skånskan som hon var med i. Hon är grym vilken kämpe hon är!

Ha de nu toppen tills nästa gång =O)

RSS 2.0