Ett ämne som ändrades under dagens gång..

Idag hade jag hela dagen tänkt att ämnet ska vara döden, då det varit mkt dödsfall/självmord under det gångna året. Igår var det ännu en väldigt ung själ som valde att avsluta sitt liv och lämnade framför allt familjen men även vännerna med massa frågor, massa varför?

Men efter att ha jobbat så kände jag att jag inte ville ta upp det så här i början av min nya blogg och sen vet jag inte om jag själv orkar gräva i mina minnen om just döden utan jag skjuter på det men kommer ta upp det.
Jag är inte den som inte vågar ta upp saker som kan vara jobbiga men jag vill själv bara vara i rätt stämning och inte falla tillbaka till nått gammal. Så nu tycker jag vi byter helt samtalsämne =)

Kom aldrig på nått redigt ämnen men sen när jag satte mig vid datorn så var det ju radioprogrammet Ligga med P3 så det får blir lite om de och sen sex istället!

Har du några program på radion som du gärna följer? Tipsa vetja!


Själv är mitt favorit program Ligga med P3. Finns ju på Facebook med.
Jag har inga som helst problem att prata sex med andra människor kända som okända, men dock har jag märkt att många andra blir besvärade av det samtalsämnen. Jag har fått höra både det ena och andra när man säger eller tipsar om ligga med P3 är bra lyssna på det, men de går ju inte det är ju bara för kåta människor och sexälskare. Men jag kan inte säga att jag tillhör varken kåta sektionen eller sexälskade sektionen heller, visst gillar jag sex men är inte den som singel (vilket jag är nu) ligger runt bara för man måste ha sex. Nä jag klarar mig bra på egen hand eller vad man ska säga ;) Har vänner som verkligen måste ha sex och en redig karl ska det va, för vissa spelar det ingen roll om man är älskarinnan eller älskaren hos någon som är gift men de själv skulle aldrig vilja vara den frun/man som hade en respektive som är otrogen är det inte lite dubbel moral?? Det är helt okej att vara den som den gifte smyger omkring med men vänder man på det så är det inte ok. Jag själv skulle inte kunna vara den som är otrogen mot någon utan skulle jag nu hitta någon som jag skulle vilja ha sex med då skulle jag ärligt tala om det för min respektive. Det hänger nog lite ihop med att jag en gång varit gift och han hade en annan vid sidan av och varken han eller hon ville säga nått hur många gånger jag än frågade och det tog mig hårt så jag skulle aldrig kunna vara samma svin som han var eller hon för hon var med gift.

Om vi återgår till ligga med P3 så tycker jag så himla bra om programledarna som verkligen får fram varje gång att sex är inget man ska skämmas för eller inte våga prata om de säger ofta prata mer och testa mer!
Både Matilda och Robert är toppen och även Nisse! Jag tycker de tar upp bra saker och den erotiska novellen kanske är lite för mkt för min del men den behöver man ju inte lyssna på om man inte vill =)

Har du lätt för att prata om sex? Å då menar jag inte ditt egna sexliv utan allmänt om sex? Vad tycker du om program på tv eller radio om sex? bra eller dåligt?

Nä nu kan jag ju inte skriva mer heller för kl passerat 00.00 och lovade mig själv att jag skulle vara i säng då så jag kan börja vända tillbaka dygnet och det gick ju bra höll ju inte ens det med ett inlägg om dagen ;) men men kan inte hinna med allt helt enkelt

Ha en toppen natt/dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0